Wkłady Kominkowe portal

Temat: Bład 575 audi a4 brak przyspieszenia
witam
proszę o oznaczenie literowe silnika i jego moc, rok produkcji.
przyczyn może być kilka, poza wymienionymi tzw. zaworki podciśnienia,
lub przepływomierz - ten wytrzymuje średnio 100 tys ale nie zawsze, u mnie zatarła się gruszka i po wymianie jej 200 pln oraz czyszczeniu turbiny lata.
Pozdrawiam
Laszlo
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1580877.html



Temat: Skoda oktavia 1.9TDI 2000r brak mocy.
sprawdź wężyki sterujące bypasem/kierownicami spalin (w zalezności od typu turbiny) w turbinie - może byc też uszkodzona gruszka pneumatyczna przy turbinie ...

w zależności od rodzaju turbiny:
z bypasem - za słabe nadciśnienie - ECU nie może wysterować zadanego ciśnienia doładowania

z kierownicami spalin - vacum pompa nie może zaciągnąc tak dużego podciśnienia żeby ustawic kierownice spalin

wszystko zalezy od tego jaki silnik jest w skodzinie

do tego może byc też winny N75 (elektrozaworek sterujący ciśnieniem doładowania) ale tu przy przerwie lub zwarciu ECU wyłapie błąd

przy turbinach z kierownicami spalin często zapiekają się same kierownice - czyszczenie zazwyczaj pomaga ...

określ jaki to silnik - lub czy turbina ma kierownice spoalin czy bypass

BTW - 2 bary nie możliwe żeby przy takim ciśnieniu czujnik pokazał za niskie ciśnienie doładowania
może pomyliłes z 2000 mbar - tester pokazuje ciśnienie atmosferyczne + doładowanie
ciśnienie robocze to 0,9 do 1,2bara w overboście = 1900 do 2200 mbar (na testerze)
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1364980.html


Temat: Turbina przestała działać na chwilę...

Myslałem ze juz mam problem... ale po odpaleniu auta po godzinie, turbina zaczeła dzialac. O co chodzi? Zawiesila sie czy juz nadchodzi jej kres?
Jak dla mnie to typowy NOTLAUF (kto nie wie co to, niech wejdzie na dowolne forum gdzie jest TDI wpisze to w szukajce i się dowie dokładnie).
Generalnie w przypadku TDI przyczyn jest kilka, zawór N75 (M6 nie wiem czy jest, ogólnie nazywa się go zaworem podciśnienia), przepływka (w M6 podobno nie pada) i turbo. W przypadku turbo mamy do czynienia albo z zapieczoną sztangą/gruszka (nie pamiętam profi nazwy), w tym przypadku wystarczy ja przeczyścić rozruszać, ewentualnie wymienić na nową, koszt pewnie ok 200-300zl. Druga to zapieczone kierowniczki w turbo, może pomóc jej parokrotne przegonienie do odcięcia, ewentualnie będzie potrzebne czyszczenie (koszt we Wrocku 450zl) w najgorszym wypadku regeneracja.
Generalnie sprawa ma się tak, że gdy łapiecie notlaufa, to wystarczy się zatrzymać wyłączyć samochód i włączyć, komputer w tedy przejdzie z trybu awaryjnego na normalny. Prędkość max. przy notlaufie będzie wynosić w polocie 120-130km/h.
Przyczyn takiego stanu rzeczy należy upatrywać w uprawianiu PSJ, ewentualnie z nieprawidłowej eksploatacji turbo (brak jej chłodzenia itp).
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=63834


Temat: T4 2.5tdi 150KM ''99 SLABY, Kopci Po Czyszczeniu N75
" />nie wiem, nie jestem mocny ze 150 bo to jednak inny osprzęt niż w 102 ( a tu n75 jeśli nie działa to turbina przeładowuje, a to raczej kopcenia nie powoduje), ale trudno coś powiedzieć bez logów dynamicznych ( podłączasz laptopa i zczytujesz dane w czasie jazdy )
jedź do nich i jeśli je zrobili to je skopiuj i wrzuć tu na forum a na pewno ktoś je zanalizuje,
jeżeli ich nie zrobili to też nie znają się najlepiej na diagnostyce VAGiem
jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że po czyszczeniu n75 cały czas jest w pozycji otwierającej gruszke upustową turbiny i po prostu większość ciśnienia idzie z turbiny bokiem a nie w dolot
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=10275


Temat: PASAT 97 1,9TDI TRYB AWARYJNY
Z tym czyszczeniem turbiny to bym tak pewnie nie podchodził. Ja kiedyś jednemu czyściłem to był tak wybitny ze po dwóch tygodniach to samo. A być może zardzwiało na dźwignie od gruszki, albo co jeszcze może być, że sama gruszka jest nieszczelna. No ale to nawet wizualnie można sprawdzić wszystko, ew pomóc sobie śrubokrętem.
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=9631


Temat: [E46] GRUSZKA/AKTUATOR TURBINY 320D 136kM PROBLEM!!!
" />Cześć, niedawno robiłem diagnozę DISem (E46 320D 136kM 1998r), wywalił błąd:
"usterka zaworu ciśnienia doładowania (DS2)"
...od razy na myśl przyszedł elektrozawór N75. Zabrałem się z czyszczenie obydwu zaworków, (wywaliłem katy, czyszczenie dolotu). Postanowiłem także przeczyścić zmienną geometrię łopatek turbiny. Wszystko poszło dobrze! jednak nie zwróciłem uwagi na AKTUATOR turbiny.

Wczoraj z ciekawości sprawdziłem zakres wychylenia cięgna sterującego zmienną geometrią... wynosi TYLKO 4mm!!!! a z tego co "wygoglowałem" ludzie piszą o zakresach rzędu 1,5cm!!! Czy może mi ktoś powiedzieć ile wynosi zakres wychylenia cięgna w swoim aucie?? link do filmiku jak to działa:
http://www.youtube.com/watch?v=XDY1nbsFtgk

Czy ewentualnie można wymienić aktuator na ten dedykowany do grupy aut VAG?? jednie pozostaje jego regulacja. Czy tylko ori BMW??

Cyngiel zmiennej geometrii, na którym zaczepione jest cięgno chodzi w zakresie 1,0-1,5 cm. Chyba coś tu jest nie tak z tym aktuatorem turbiny (gruszką). Ogromnie proszę o odpowiedzi.
pozdrawiam! Łukasz
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=58534


Temat: [E46] zamulone 320d
" />Kierownice spalin w turbinie, a elektrozawór sterujący ciśnieniem turbiny to dwie różne rzeczy.
Kierownice znajdują się w części gorącej turbosprężarki i żeby się do nich dostać i wyczyścić, trzeba turbinę wymontować i "rozpołowić" część gorącą.
A elektrozawór - łatwo znaleźć idąc tropem wężyka podciśnienia od gruszki w turbinie właśnie do tego elektrozaworu. Temat dotyczący jego czyszczenia jest na forum.
Warto wyczyścić również elektrozawór sterujący zaworem EGR i w ogóle cały kolektor dolotowy wraz z czujnikiem ciśnienia doładowania, znajdującym się w jego tylnej ściance. W wielu przypadkach utraty mocy to pomaga.
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=43710


Temat: Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
chcialem tylko napisac ze z pierwszych testow drogowych wynika ze czyszczenie n75 skonczylo moje problemy z overboostem...

not lauf sie wlaczal czasami, nieregularnie, po dawaniu w palnik bylo jakis czas dobrze a potem znowu sie pojawial czyli bylem raczej zwolennikiem teorii ze to gruszka w turbinie sie przycina...

turbine wyczyscilem w RS serwisie we Wroclawiu i przez jakis czas bylo dobrze ( moze tez dlatego ze go butowalem.. ) no i teraz kilka dni temu znowu sie pojawilo :/

odgrzebalem ten temat no i sie zabralem za n75... troche zdeformowalem blaszke przy calym procesie ale udalo sie sciagnac bez rozcinania, potem calosc wyczyscilem, skleilem, zalozylem blaszke i posciskalem... no i pierwsza przejazdzka, 4 bieg i but od 2tys obrotow i nic, idzie

musze troche pojezdzic teraz z tym ale wydaje mi sie ze problem zniknal
anyway, dzieki wielkie sponsowi za te instrukcje !
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926


Temat: Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
Witam. Panowie zabrałem sie za czyszczenie swojej nowo nabytej turbinki, gdyż w moim aucie dodam, że po wymianie komletnego silnika, przeprowadzonej przez "światowej" klasy fachowca( koleś zamiast wstawić turbo od alh wstawił od agr i po tym łapie muła), a ja chciałbym być pewien, że po jakimś czasie nie musiałbym demontować turbawki, żeby ją czyścić. No i mam spory problem. Za cholerę nie mogę rozpołowić części gorącej. Wczoraj psiknąłem sporo WD40 z nadzieją, że to coś pomoże. Przeczekałem całą noc i nic. Macham z uwagą tym młotkiem i nic. Teraz to już nawet się go boję używać, z obawy, że mogę coś uszkodzić. Dodam, że mam swoje stare turbo z uszkodzonego silnika i z nim nie miałem większych problemów z rozpołowieniem. Trzy puknięcia i poszło. Posłużyło mi także do celów przyuczających:), dlatego zabrałem się za czyszczenie "nowego". Dodam, że w turbinie łopatki chodzą bez wiekszych problemów, także gdy wciągam powietrze przez gruszkę jest widoczny ruch mamienia gruszki. Czy w takim razie przed montażem czyścić turbo i jak je otworzyć, żeby nic nie uszkodzić( może jest jakiścdobry preparat), czy bez stresu montować jż w aktualnym stanie?? Z góry wielkie dzięki za porady.
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78603


Temat: Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
Koledzy dzisiaj z ciekawosci odłączyłem sobie wezyk od gruszki turbiny na pracującym silniku, chciałem sprawdzic w jakim zakresie chodzi siłownik. I musze wam powiedziec ze sie zdziwiłem, bo cięgno przemieszcza sie max jakies 0,5 cm, a do tego jak załoze węzyk to sztanga zaciaga sie bardzo powoli, po zrzuceniu węzyka opada szybko. Jak ruszam ręką to czuc wyraźny opór, tak jak by po tym 0,5 cm był juz koniec zakresu. mam tez tak ze jak odpalam auto to motor raz jest mocniejszy raz słabszy, tak jakby sztanga ustawiała sie w róznych połozeniach. Cos mi sie zdaje ze bez czyszczenia sie nie obędzie.
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78603


Temat: Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

Auto było u mechanika, który podobno podłaczał do kompa i powiedział że turbo przeładowujei zasugerował od razu regeneracje... Olej takiego mechanika,który na widok błędu 17965 od razu regeneruje suszarkę.Na początek sprawdz ręką jaki jest zakres ruchu sztangi wciskając ją w gruszkę na zgaszonym silniku oraz stan wszystkich wężyków podciśnienia.Wykonane logi wklej tutaj na forum a otrzymasz opinię forumowych fachowców.Co do czyszczenia turbiny jeżeli nie boisz się troszkę pobrudzić to spróbuj sam,nic trudnego,na forum masz pełno opisów i fotek - nie taki diabeł straszny
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78603


Temat: TDI AFN butowanie na max - 5 bieg - 120km/h - notlauf

nie musi czytać, po logach widać, że zmienna geometria zapieczona w pozycji maksymalnego doładowania (sztanga wciągnięta maksymalnie w stronę gruszki mimo, iż N75 wysterowany na pełne zbicie podciśnienia), pozostaje tylko i wyłącznie czyszczenie turbosprężarki.

Dokładnie to samo napisałem pod przekonwertowanymi logami , a czytać proponowałem aby zgłębił temat co właściwie stało się z jego turbiną, czy jest to poważna awaria czy tylko typowa i dość częsta przypadłość dla "WNT"

Dla mnie i dla Ciebie wystarczą słowa klucze - "notlauf" , "zapieczone kierownice" i już wiadomo co robić, a kolega jak chce również może próbować zgłębić temat tych pojęć czytając forum .
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=86075


Temat: 335i zmulony
Cześć
Sprowadziłem 335i E92 z 2009r. z USA i coś ostatnio mam wrażenie jakby trochę się zmulał na starcie. I to przeważnie jak chcę gwałtownie wystartować.
Wszystko zaczęło się od tego jak pewnego razu zleciał mi przewód podciśnieniowy z tej bańki podciśnieniowej z której idzie przewód na zawór sterowania jednej z turbin (tej widocznej od strony ściany grodziowej).
Przejechałem w takim stanie jakieś 20 km po mieście i oczywiście co przygazowałem to zupełny muł i kontrolka z żółtym znaczkiem silniczka się zapalała ale po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu gasła.
Po naprawie węża podciśnieniowego kontrolka nie świeci ale jakoś na starcie wydaje mi się przymulony.
Zauważyłem także że z rana mam przed zapaleniem silnika twardy pedał hamulca. Po uruchomieniu idzie delikatnie na dół czyli jakby uciekało podciśnienie na postoju przez noc.
Czy przejechanie tych 20 km bez podciśnienia na sterowaniu tymi turbinami mogło uszkodzić turbinę ??
Zauważyłem także, że jak włączam silnik to gruszka wciąga dzwignię tak około 2 cm ale jak dodaje na biegu jałowym gazu to nic się z nią nie dzieje, tak jakby nie było sterowania. Chyba że na biegu jałowym turbina jest wyłączona. Czy może ktoś mi sprawdzić czy ten brak sterowania na biegu jałowym występuje normalnie w tych silnikach ??
PS
Czytając posty o braku mocy w silnikach diesla w jednym z zaworów sprawdziłem stan filterka na zaworze sterującym turbiną ale był czysty więc darowałem sobie czyszczenie drugiego.
Jarek Wrocław tel. 6037117131 gg 2844935
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=137281


Temat: [e39] 530d spadki mocy
u mnie tez kiedys byl problem sporadycznego przymulania auta

czyszczenie zaworkow nic nie dalo i tak szukalem przyczyn ale niestety bez skutku,w koncu wymienilemte cholerne zawrorki egr i turbo wraz z przewodami gumowymi sprawdzilem gruszke od turbo czy chodzi ok i pomoglo

dodatkowo wazne jest aby co jakis czas"przegonic" auto na trasie, dac mu ostro w palnik bo jak ktos jezdzi na miescie na malych obrotach to jest wieksze prawdopodobienstwo do zamulania sie turbiny - sadza nie jest wtedy wypalana jak trzeba co powoduje slabsze dzialanie lopatek

pozdr
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=111097


Temat: [EXX] Spadek mocy w silnikach 2.0d M47 i 3.0d M57
Panowie
Wymiana zużytych wężyków na nowe, po całości.
Wyczyszczenie AGR-a, wyczyszczenie filterków na EGR-ach, wymiana gruszki na turbinie i bunia zmieniła się w zajefajną bestie.
Śmiga aż miło, zadnej zadyszki, i to w niej kocham.
Zyczę wszystkim owocnego czyszczenia.
pozdro
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=29414


Temat: 320d 136KM 1999r. Czy to objawy siadania TURBO?
Witam,

Oj bylo juz o tym na forum bylo....z milion razy conajmniej:)zarcik
Objawy o ktorych piszesz niekoniecznie swiadcza o tym ze siada turbinka. ja sam sie meczylem z tym problemem chyba ze 2 miesiace i jest duzo lepiej...jeszczy tylko zostala mi wymiana przeplywomierza. Poszukaj na forum o czyszczeniu elektrozaworow sterowania turbina i zaworem Egr, o czyszczeniu samego EGR, jak masz duzo czasu to i caly kolektor dolotowy mozesz wyciagnac,wsumie prosta sprawa, ale to zabawa na caly dzien. Kolejna rzecza jaka powinienes zrobic to przepatrzec caly uklad vacum (wezyki podcisnienia).Psiknij troche smaru w spray'y na silownik sterowania lopatkami turbiny, WD-40 do tzw gruszki i wezykow podcisnienia. No i w ostatecznosci,jak ci to nie pomoze to pewnie przeplywka do wymiany...


A ze sie tak zapytam, w sprawie tej przeplywki, obeznanych w temacie....kupowac MTM'a czy szkoda kasy??chce kupic ze strony przeplywomierz.pl.Slyszalem raczej zle opinie o tym..."sklepie".Ktos mial z nimi do czynienia??warta ta przeplywka cos??

pozdrawiam
Lustek
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=90501


Temat: AKTUATOR GRUSZKA TURBINY 320D PROBLEM
Cześć, niedawno robiłem diagnozę DISem (E46 320D 136kM 1998r), wywalił błąd:
"usterka zaworu ciśnienia doładowania (DS2)"
...od razy na myśl przyszedł elektrozawór N75. Zabrałem się z czyszczenie obydwu EGRów, (wywaliłem katy, czyszczenie dolotu). Postanowiłem także przeczyścić zmienną geometrię łopatek turbiny. Wszystko poszło dobrze! jednak nie zwróciłem uwagi na AKTUATOR turbiny.

Wczoraj z ciekawości sprawdziłem zakres wychylenia cięgna sterującego zmienną geometrią... wynosi TYLKO 4mm!!!! a z tego co "wygoglowałem" ludzie piszą o zakresach rzędu 1,5cm!!! Czy może mi ktoś powiedzieć ile wynosi zakres wychylenia cięgna w swoim aucie?? link do filmiku jak to działa:
http://www.youtube.com/watch?v=XDY1nbsFtgk

Czy ewentualnie można wymienić aktuator na ten dedykowany do grupy aut VAG?? jednie pozostaje jego regulacja. Czy tylko ori BMW??

Cyngiel zmiennej geometrii, na którym zaczepione jest cięgno chodzi w zakresie 1,0-1,3 cm. Chyba coś tu jest nie tak z tym aktuatorem turbiny (gruszką). Ogromnie proszę o odpowiedzi.. pozdrawiam! Łukasz
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=113417